Vypůjčený design

Pokud Vám letošní vizuální styl propagačních materiálů k Brněnské muzejní noci něco připomíná, není to náhoda. Grafický návrh, jenž si objednala Moravská galerie u studia Metoda s. r. o., je téměř totožný s vizuálním stylem muzejní noci ve švýcarském  Bernu, který jej využívá již od roku 2007.

Kromě hlavního motivu nočních motýlů vábených světlem žárovky si Metoda „vypůjčila“ i webovou animaci:

www.brnenskamuzejninoc.cz

www.museumsnacht-bern.ch

Není ovšem těžké rozeznat kvalitní návrh od nekvalitní a vizuálně zastaralé nápodoby. Škoda, že ani takto důležitá kulturní instituce pořádající navíc pravidelné Bienále grafického designu nedbá na kvalitní grafický návrh, jenž by bezpochyby zajistila veřejná umělecká soutěž.

5 thoughts on “Vypůjčený design

  1. Domnívám se,že je třeba otázku položit jinak!Je původní návrh originální?Nejsem si jistá,jestli by umělecká soutěž zaručila „nevykradený“ návrh!Celá umělecká scéna se propadá do uniformity,napříč světem!Myslím,že originální a osobitý návrh dnes vyhraje jen s velkým štěstím na porotu!
    Hana Šauerová

  2. na vypisování soutěží pro takovou akci asi není čas. teda pokud by někdo osvícený v MG neměl v plánu udělat komplet vizuál pro Noci, který by se pár let používal.

    ohledně plagiátorství – toto je už fakt ale fakt úlet! těžko říct jak to ve skutečnosti bylo, ale dokážu si klidně představit, že za grafikama přišli z MG a řekli, že to chcou tak jak to mají tam a tam a že to mají udělat (dobře známe z jiných brněnských institucí). no a pokud na to teda v metodě mají žaludek, prsím. ale ať to bylo tak, že to zkopli sami, nebo jim to někdo navrhl, je to od metody trošku úlet. myslel jsem si, že je to lepší studio než nějací kopisti z DTP v hodoníně … 😦

  3. Dobry den,
    citim povinost se k clanku vyjadrit.

    Cestne prohlasuji, ze jsem vizualni styl z Bernu nikdy predtim nevidel.
    Nic jsem vedome neokopiroval, toho opravdu nemam zapotrebi.
    Jsem presvedceny, ze pokud by kdokoli z realizacni tymu (pripravujiciho Muzejni noc 2010) vedel, ze nejaky podobny motiv jiz v zahranici existuje, tak by mne na to upozornili, a tento motiv by se zcela jiste nerealizoval.
    V tomto pripade doslo k proste nahode, verte nebo ne….

    Co se tyce vyberoveho rizeni – to je spise otazka na realizacni tym Muzejni noci.

    Jiří Maška za studio Metoda
    (autor vizualniho stylu pro Muzejni noc 2010)

  4. Mě překvapuje, že tato situace někoho překvapuje… Je to jedna z možností, které se nabízí… Takoví netopýři by sice byli dobrý fór, ale na reklamu trochu nelíbiví a neviditelní ve tmě. Možná leda světlušky?

    Vždyť už bylo tolikrát řečeno, že už se nic nového a závratného nevymyslí, že už lze jen skromně parafrázovat a vykrádat s většími či menšími úspěchy…

  5. Pane Maško, podle mě jste lhář. Viděl jsem už mnoho případů, kdy si dva plakáty (loga, vizuální styly) byly podobné. Takové věci se stávají, neúmyslně. Není ale možné, aby dva „nápady“ na stejnou akci měly téměř identický obsah i barevnost.

Zanechat odpověď

Vyplňte detaily níže nebo klikněte na ikonu pro přihlášení:

Logo WordPress.com

Komentujete pomocí vašeho WordPress.com účtu. Odhlásit /  Změnit )

Twitter picture

Komentujete pomocí vašeho Twitter účtu. Odhlásit /  Změnit )

Facebook photo

Komentujete pomocí vašeho Facebook účtu. Odhlásit /  Změnit )

Připojování k %s