Výstava probíhající do půlky října v Karlin Studios měla všechny predispozice k tomu, aby se stala zajímavou událostí na podzimní pražské scéně. Práce výrazných výtvarníků světových jmen (Viktor Pivovarov, Zbigniew Libera, Václav Magid, Roee Rosen, Monika Zawadzki) jsou na ní vystaveny společně s kresbami humoristy Miroslava Bartáka. Podařilo se pro ni najít chytlavý název − Případ návratu dětských nemocí − a celý projekt zaštiťuje kurátorský tým ve složení nadějných mladých umělců Pavla Sterce a Vasila Artamonova. Ten tvořívá ve dvojici s Alexeyem Klyuykovem, jenž se tentokráte ujal architektonického řešení. Tak proč to zklamání?
Jednoznačnou odpověď vlastně neznám. Často vynikající tvorba Klyuykova s Artamonovem se letos dočkala oficiální odměny ve formě nominace na Cenu Jindřicha Chalupeckého, Pavel Sterec kromě vlastní umělecké činnosti úspěšně vede Galerii Pavilon, takže kurátorské zkušenosti má. V Karlíně však jakoby mladé umělce opustil jejich tvůrčí duch, snad vše dělali na rychlo, nedomysleli, nedotáhli, měli málo finančních prostředků.
Jednotlivým dílům by možná slušela jiná forma prezentace – konkrétně poutavé video Viktora Pivovarova, na kterém umělec sám v rodné ruštině vysvětluje svoji práci, by si asi zasloužilo promítání na velké plátno. Ve skutečnosti se však ztrácí na malé obrazovce, podobně jako Bartákovy kresby, které jsou pro prostornou halu prostě příliš drobné. A tak by se dalo ve výčtu pokračovat. Navíc spolu jednotlivá díla příliš nekomunikují a složitý je i jejich vztah k doprovodnému textu, v němž je připomenuta vzpomínka z dětství, v níž rodiče v dobré víře vedou vlastní dítě k nemocné sousedce, aby se nakazilo a nemoc u něj nevypukla s horším průběhem později.
Výstava by měla být „detektivním vyprávěním, jehož zápletku i rozuzlení tvoří návrat dětských nemocí.” Jakoby však nějakou nemocí vlastně sama trpěla. Nezbývá, než kurátorskému týmu držet pěsti, aby jejich budoucí projekty již žádné spalničky nedostaly.