V pražském Obecním domě začala několikrát odložená výstava Amadea Modiglianiho. Zatímco Česká televize (zde), Český rozhlas (zde), Mf Dnes (zde) či Právo (zde) se opájejí výší pojistného a bezduše papouškují prohlášení organizátorů, že jde o mimořádnou událost, Tomáš Pospiszyl výstavu v Lidových novinách podrobuje zdrcující kritice (zde). Nutno však dodat, že se ve svých formulacích drží velice zpátky. Pokud někdo propaguje výstavu příslibem, že vernisáže se možná zúčastní i herec, který umělce hrál ve filmu (zde), koleduje si o mnohem ostřejší zacházení.
Výstava je nakonec zajímavá hlavně jako zpráva o stavu kultury v Českých zemích. To, jak nekriticky ji přijala média a že se organizátorům pro takto pochybný podnik podařilo získat záštitu ministra kultury (zde), je nanejvýš zneklidňující. K výtkám, které vznáší Tomáš Pospiszyl, je třeba přidat ještě jednu: otázku pravosti. Modigliani je jedním z nejvíce falšovaných autorů klasické moderny. Spojit své jméno s výstavou, která je tvořená téměř výhradně zápůjčkami z anonymních soukromých sbírek, u kterých není udávanou atribuci, jak ověřit, na to musí být člověk, buď velký střelec, nebo ignorant.