TZ: Pav Mxski

Pav Mxski / Ať chcípnou všichni poláci / kulturní centrum DIVUS / 1. 4. – 30. 4. 2011

Výstava bude otevřena 1. dubna 2011 v 18 hodin. Tento den je možné výstavu vidět před otevřením od 14ti do 16ti hodin. V obou případech bude přítomen autor výstavy Pav Mxski.

Výstava „Ať chcípnou všichni poláci“ ukazuje posledních jedenáct let autorovy tvorby.

Fotografie si můžete prohlédnout do 30. dubna 2011.

Králowství

Narodil se 14. března 1964 ve Varšavě. Koncem roku 1971 odchází z Polska s matkou do Londýna a později Manchesteru. Končí však v hrabství Saddlewoth, vesnici Diggle s textilkou uprostřed. Místo je známé pro kruté vraždy dětí a pohanské zvyky. Odtud přišla i hudební skupina Barclay James Harvest. Je to velmi nehostinná, zimavá a vlhká oblast.

V roce 1981 se sám vrací do Londýna. Zajímá se o ženské hnutí a budhismus, začíná pracovat pro levicový feministický časopis Camerawork. Později pracuje jako fotograf i pro časopisy Wire, Straight no Chaser a hudební týdeník Sounds. Fotografuje počátky ravové klubové scény a život ve východním Londýně. Na konci devadesátých let se stává známým a pracuje jako fotograf pro kluby, hudební časopisy a výstřední celebrity. Jako každý moderní londýňan začíná konzumovat drogy a alkohol. Angličané po staletých závislostech s drogami již neexperimentují – prostě je jedí. Pav si kupuje exkluzivní oranžové BMW coupé a baví se. V roce 1986 odjíždí na roční studium literatury do Varšavy. Studuje historii Polska. A pak znovu do Londýna.

Na jaře 1994 odchází se svou novou zámožnou přítelkyní do Paříže. Roční pařížský mejdan ve vyšších kruzích ho připravuje o všechny peníze, ale Pav zároveň poznává jinou než ostrovní a východní Evropu. Zrazen a v dluzích se vrací do království. Zbavuje se oranžového BMW, ztrácí zájem o svět zábavy a tím i příjmy z něho.

Pařížskou aférou se počíná experiment s vlastní fyzickou přítomností. Vzniká tam cyklus „(Vlastně) chci abys byl mým psem / (In Fact) I Want U To Be My Dog“. Jako fousatý pán s kloboučkem v dálce, nebo v plastové sesli u stánku, nahý s oblečenými, oblečený s nahým, v městské situaci nebo při nejasných sexuálních praktikách. Sérii dokončuje v roce 2001 a od té doby se do fotografií periodicky vrací vztah k matce, obraz vztahu i obraz matky. Po roce 2003 začíná na fotografiích spolupracovat se svou rakouskou přítelkyní Dagmar. Přestává brát drogy a oba se vrhají na alkohol. Fotografie zachycují scény společného pití, alkoholických excesů a střízlivění. Píše básně.

Následuje období stěhování. V Londýně se lidé stále stěhují. Přemisťuje se do Hackney, kde později ve svém bytě otvírá malou galerii Slaginc. Pít ale jezdí na západ Londýna. V Londýně nelze žít a nepít. Je nucen se přestěhovat na Poplar kde vzniká cyklus „Die in Poplar / Chcípání na Polplaru“ – smutný obraz městské čtvrti obývané cizinci. A pak zas nahoru na Dalston Lane. Tam u okna stojí jako aktér fotografie „Cztery / Čtyři“

 

Více informací o autorovi a výstavě získáte od Ivana Mečla, ivan@divus.cz, +420 608 023 791

 

Divus Jižní křídlo

kachlíková budova nad stanicí metra Vltavská

Bubenská 1, Praha 7

Více: http://www.divus.cz/underground/

 

Otevřeno:

Pondělí/Pátek – 11:00 – 22:00

Sobota – 15:00 – 22:00

nebo na objednávku +420 774 927 827 a mariana@divus.cz