TZ: Hands Free Breast Pump

Hands Free Breast Pump / Ondřej Brody, Enfant terrible {Lenka Klodová, Helena Poláková, Lucie Nepasická}, Petr Horák, Vendula Chalánková, Jana Kochánková, Aleš Novák, Veronika Psotková, Dorota Sadovská, Silvie Vondřejcová, Kateřina Závodová, Martina Zwyrtek+Petra Kučerová / Galerie ProstorR2 , BKC / Brno / 10. 5. – 3. 9. 2011

Brněnské kulturní centrum vás zve na zahájení výstavy

Hands Free Breast Pump

v úterý 10. 5. 2011 v 17.30 hod.

Galerie ProstorR2

Radnická 2, Brno

Výstava potrvá do 3. 9. 2011

Součástí zahájení výstavy je performance Martiny Zwyrtek a Petry Kučerové.

Ústředním tématem výstavy je komercializace mateřství, humorný a ironický přístup k přemíře reklamních motivů mateřství a těhotenství, reakce na produkty pro mladé matky a otce, jejichž účel či forma působí podivně, a dekadentní interpretace motivu těhotenství a mateřství. Autoři: Ondřej Brody, Enfant terrible {Lenka Klodová, Helena Poláková, Lucie Nepasická}, Petr Horák, Vendula Chalánková, Jana Kochánková, Aleš Novák, Veronika Psotková, Dorota Sadovská, Silvie Vondřejcová, Kateřina Závodová, Martina Zwyrtek+Petra Kučerová

Kurátorka: Silvie Šeborová

otevřeno út–pá 10–18 hod, so 10–14 hod

v sobotu vstup volný

http://www.galerie-bkc.cz

Když si zadáte do Googlu heslo „Hands Free Breast Pump“ vyskočí vám obrázky s bizarním předmětem, který umožňuje matkám odříkávat mléko a zároveň telefonovat, psát na počítači, případně se se sklenkou v ruce bavit s přáteli na večírku. Vedle této pumpičky však existují desítky kuriózních předmětů, jejichž vstup na český trh zapříčinila změna společenského přístupu k mladým matkám. Kromě toho si marketingová oddělení uvědomila, že matky jsou nezanedbatelnou kupní silou a tak se miminka objevují i v reklamách na výrobky, které jim nejsou primárně určené, případně vznikají nové produkty pro nastávající matky od masáží břicha až po speciální koncerty. Cílem projektu Hands Free Breast Pump je podívat se na tento trend uměleckou optikou, s nadhledem, sarkasmem, případně i kritikou některých bizarních situací. Ústředním tématem projektu je komercializace mateřství, humorný přístup k přemíře motivu mateřství a těhotenství v reklamě, reakce na produkty pro mladé matky a otce, jejichž účel či forma působí podivně a dekadentní interpretace motivu těhotenství a mateřství. Některá díla se pohybují na hranici kýče, jiná zase na hranici mystifikace, či si pohrávají s popovou kulturou.

Reklamy